вівторок, 1 березня 2011 р.

Водійські права. Продовження.

Наближався перший день весни, а це означає, що мені скоро треба було їхати здавати практичний екзамен з водіння.
Щоб підготуватися, я завчасно орендував машину ще в суботу, з розрахунком проїхатися по району біля того місця де буду здавати. Як запланував, так і зробив. В неділю пів дня катався біля DMV в Редвуд-Сіті. Райончик там, я вам скажу, оригінальний. Там і залізниця якась і купа шкіл, ще всякі штуки, одним словом все на купу. Так що я від того катання тільки розстроївся :) Але зате потренувався добре крутити головою, ввесь час тримати дві руки на кермі і зупинятися далеко від машини попереду :)

Машина така класна цього разу попалася – Mazda-3 2010 року. Така типу зі спортивним передком, 2-літровий двигунець, коротше класна машинка і новенька така. Правда вийшло дорогувато, бо довелося купити всі можливі страхівки у прокатної компанії, щоб вони мені виписали спеціальний лист для DMV, який підтверджував, що я застрахований повністю і можу на цій машині здавати тест. Без такого листа мене б до екзамену не допустили.
Так от, звикся я вже з машинкою за кілька днів, настав вівторок і я поїхав зранку в DMV. Так як мені видали тимчасові права, а не дозвіл на навчання, то я міг їхати сам. Якби ж у мене до того не було прав в Україні, то мені б видали лише дозвіл на навчання, і мене б мусів хтось привезти на тест і відвезти назад. До речі, оригінальна ситуація би склалася, якби я не здав тест. За законом мої тимчасові права б іще діяли, тому після того як інструктор би визнав мене непридатним до водіння автомобілем, я б сів і поїхав назад додому :)

Кількість спроб здавати водіння тут, здається, не обмежена. Єдине обмеження – це термін дії тимчасових прав. Якщо строк дії тимчасових прав вичерпається, то потрібно знову здавати письмовий екзамен. Я чув історії про те як люди здавали практичний тест аж з 6-го разу. Тому вирішив добре підготуватися. В принципі, готуватися багато не треба було, просто потрібно було потренувати кілька водійських звичок і потім сконцентруватися на екзамені, щоб безпомилково виконувати всі необхідні пункти при кожному маневрі.
Ось набір речей, які варто виконувати як мінімум під час водійського тесту, хоча вони і під час щоденного водіння не зашкодять:
- Трафік-чек (перевірка трафіку) – багато крутити головою при проходженні кожного перехрестя, перед кожним поворотом, дивитися по сторонах щоб перевірити чи ніхто на вас не їде;
- Перевірка блайнд-спотів (ділянок поза зоною видимості дзеркал) – ще більше вивертати голову але у відповідну сторону коли перестроюєшся в іншу полосу;
- При русі назад дивитися назад а не у дзеркало заднього виду;
- Щоразу перед натисканням гальм дивитися в дзеркало заднього виду;
- Гальмувати завчасно, а не різко;
- Зупинятися перед обмежувальними лініями;
- На знак Стоп зупинятися повністю, а не пригальмовувати;
- Зупинятися не впритул до наступної машини, інструктор повинен бачити колеса машини попереду;
- Очі мають часто бігати по сторонах і перевіряти дзеркала та ситуацію на дорозі.

Багато з цих пунктів здаються очевидними, бо те саме написано в довіднику для водія, але той хто водить, погодиться, що часто ми не виконуємо більшість з них. На екзамені треба сконцентруватися і виконувати всі ці правила і якщо ви ще й вмієте їздити, то тоді проблем не буде. Зокрема, правило про активне крутіння головою дуже важливе – крутити треба так, щоб інструктор помітив, це частина кожного маневру, тому на цьому можна втратити дуже багато балів.

Отже, повертаємося до мого екзамену. Приїхав я в DMV на своїй орендованій Мазді на 9 ранку. На здачу водійського тесту ще не було нікого. Я під’їхав туди куди треба (я ще в неділю перевірив куди треба заїжджати, щоб потім не плутатися) і став чекати екзаменатора. Прийшов екзаменатор і ми почали зі стандартної перевірки авто на придатність до тесту. Перевірили страхівку, там все було добре. Потім перевірили всі сигнали, повороти, наявність дзеркал і таке інше. Тоді екзаменатор каже: “Все працює добре і машина готова до тесту, але ми на ній їхати не можемо, бо у неї прострочена реєстрація. Реєстрація закінчується в лютому.”
Тобто вчора!!! Сьогодні перше березня!
Ну як же могло так не повезти! І ті олені в прокаті, теж вчудили... Я ж їм казав, що буду здавати тест першого березня, вони мені ще удачі побажали. Во дають!
Ну що робити... Кажу екзаменатору, що зараз подзвоню в прокат, хай дають мені іншу машину, але мені доведеться їхати пів години туди і ще пів години назад, це не рахуючи часу на те, щоб переоформити все в офісі прокату. Екзаменатор сказав, що вони працюють до 5 вечора, так що я повинен встигнути. На тому слові, я тут же подзвонив в прокат, пояснив ситуацію і поїхав.
Звісно, коли спішиш, то мусиш попасти в затор на фрівеї. Здається я перший раз просто стояв на фрівеї. Правда зовсім не довго, але потік просто став, потім повільно поїхав (нагадаю, що обмеження швидкості на фрівеї 65 миль/годину – це на 60-65 миль більше ніж швидкість з якою рухався потік).
Хоч трохи повільно, але я таки добрався в прокат і попросив поміняти машину. Вони почали розказувати яку класну машину вони можуть мені дати і шо в ній є. Я їм культурно пояснив, що мені всерівно яка там буде машина, головне, щоб у неї була дійсна реєстрація. З того всього виїхав я з прокату на повнорозмірному гібриді з шкіряним салоном і супутниковим радіо – Nissan Altima, 2009 року. В мене перед тим були трохи погані враження про гібриди, бо довелося трошки їздити на Toyota Prius, і мені не дуже сподобалося. Але цей гібрид зовсім інакший. В нього під капотом 2.5 літровий мотор! Так що потужності цьому гібриду не бракує. Одже, заміна вийшла досить непогана. Правда мені довелося довго налаштовувати під себе сидіння і кермо, так щоб і ноги влазили і руки витягнутими не треба було тримати. Отже все налаштував, перевірив чи працюють всі сигнали, щоб не довелося повертатися знову і поїхав знову на тест.

Коли приїхав цього разу, то вже був 5-им у черзі. Довелося трохи почекати. Нарешті дочекався своєї черги. Знову почали з перевірки авто, цього разу все нормально. Далі екзаменатор попросив мене показати сигнали поворотів рукою і знайти 5 головних важелів управління: ручне гальмо, щітки, аварійку, фари і підігрів заднього вікна. З цих 6-ти питань можна помилитися лише на 3, якщо не знаєш більше 3-ох, то тест автоматично провалено. В принципі, є сенс це все перевіряти, бо під час самого водіння, мені не довелося скористатися нічим з переліченого. Я все знав, звісно… але залип на підігріві вікна. Щось мене перемкнуло і я його не бачив. Так я заробив свій перший мінус. Але пізніше виправився, бо під час самого водійського тесту я так крутив головою і очима, що мені навіть в очі кинулася та сама кнопка підігріву вікна :)

Далі ми поїхали. Маршрут виявився надзвичайно простим. Кілька поворотів вліво і вправо, кілька змін полос руху, світлофори, стопи, проїзд по жилому районі, паралельна паркова біля бардюру (але там де не було інших машин :) ) і виїзд знову на дорогу, рух назад по прямій. От і все! Все разом зайняло хвилин 15-20. Я зробив 3 помилки з 15 дозволених. При цьому всі 3 помилки я зробив при одному повороті на право: не покрутив головою по сторонах, зробив заширокий поворот і (відповідно) виїхав не на крайню, а на другу полосу.

Таким чином екзамен я здав. Видали мені чергові тимчасові права і тепер я вже чекаю на пластикові, які мають прийти поштою. Так що виявилося це зовсім не важко, особливо, якщо поставитися відповідально і підготуватися. Якби так знову довелося здавати, то ще би і час зекономив, бо перевірив би реєстрацію перед тим як їхати на тест :)

12 коментарів:

  1. Вітаю!

    "- При русі назад дивитися назад а не у дзеркало заднього виду;"
    Цікаве правило, пригадую коли у нас були жигульки, які мали тільки одне дзеркало зліва і посередині маленьке, то ти просто мисів дивитись назад, а вже коли стали нормальні дзеркала, то ти можеш дивитись через них і всі так почали робити.

    Реєстрація машини чи що?
    Бо виглядає так, що ти 1 березня вже на краденій машині був :).

    Там приймає екзамен інструктор автошколи?, тобто не як у нас вуйко міліціонер.

    А виглядає то як у фільмах?
    Сидить інструктор біля шофера з листочком і ручкою і ставить там мінусики і плюсики?
    Потім він каже, які помилки у тебе були?

    Чекаємо третій пост про права, звісно з фоткою тих самих прав :).

    ВідповістиВидалити
  2. Та ні, до чого тут автошкола, то щось типу ДАІ. Приймає екзаменатор, я не знаю, може і міліціонер колишній. Так, є в нього бланк, де він галочки ставить на всі помилки. Мені потім той бланк віддали на пам'ять, так само як і віддали були бланк коли я здавав письмовий тест.

    Сам права чекаю... надіюся скоро прийдуть. Хоча, в принципі, не так що б мені терміново їх треба було...

    ВідповістиВидалити
  3. А скільки ти можеш їздити на наших українських правах?
    Бо в Європі здається 1 рік.

    ВідповістиВидалити
  4. Ну тут питання трохи мутне. Поки ти не резидент, то можна по міжнародних правах в Каліфорнії їздити скільки хочеш. Але не зрозуміло, чи я резидентом рахуюся чи ні. Ніде чітко не написано.

    ВідповістиВидалити
  5. У Європі якось отримують (в установах) статус резидента. Для цього здається подають документи якісь, які підтверджують, що вони живуть там певний час.

    ВідповістиВидалити
  6. Привіт Остап!Я з задоволенням читала твої дописи ,бо сама готуюся до практичного екзамену з водіння.Я ще ніколи не водила машину.Сьогодні в мене перший урок з вчителем.Надіюсь твої поради мені допоможуть!!!

    ВідповістиВидалити
  7. SHALAY,
    Я так розумію, дія відбувається в Україні? Коли я вчився водити, то наймав інструктора з автошколи і вчився на його машині. Це найкращий і найшвидший спосіб навчитися водити, який я знаю. У нього спеціально обладнана машина з педалями на стороні інструктора, тому вже на першому-другому занятті можна виїждати і вчитися водити в місті. А Львів - то ідеальний навчальний полігон, там зібрані всі можливі і неможливі дорожні ситуації :)
    Головна порада, яку можу дати - не втрачати пильність, навіть коли відчуваєш, що все вдається. Саме коли починаєш відчувати, що все йде плавно, треба не розслаблятися а сконцентруватися, щоб не допуститися помилки.
    Впевненість прийде з часом, а з достатньою кількістю практики все дійде до автоматизму. Успіху!

    ВідповістиВидалити
  8. Привіт Остап!Я теж у США у Чікаго.Вже пройшла письмовий тест ітепер готуюся до практичного.Трошки чоловік мене вчив їзди по-цвинтарі.Недавно знайшла доброго вчителя ,доречі він теж з Львівської області.Кожен день по-трошки драйвую по маленьких вуличках разом з чоловіком,але у нього лише інтернаціональні права і трошки маємо страху попастися копам.Ще раз дякую за докладний опис.Успіхів тобі у всьому!

    ВідповістиВидалити
  9. А, ну якщо мова йде про США, то певен, що поради знадобляться - тут саме на те дивляться, про що я написав.
    Правда навіть якщо не вдасться з першого разу, то не варто перейматися - багато людей пробують по кілька разів. Навіть досвідчені водії тут в штатах не завжди з першого разу здають, але то в основному через те, що не достатньо відповідально ставляться до екзамену.
    В будь якому разі, головне тут зовсім не те, щоб здати екзамен. Головне - добре навчитися і набратися достатньо практики, адже ще доведеться їздити і їздити, а в реальному житті значно більше різних дорожніх ситуацій ніж на екзамені.

    ВідповістиВидалити
  10. Пробую писати ще раз.Чомусь мої повідомлення не проходять.Я теж отримала драйвінг лайсенс з першого разу,навіть на це не сподівалася.

    ВідповістиВидалити
  11. Ось пройшов мій допис.Я тебе вітаю з покупкою такої прекрасної машини.Твої поради дуже мені допомогли.Успіхів тобі!!!

    ВідповістиВидалити
  12. Вітаю! Приємно чути, що я чимось зміг допомогти. Тепер побажаю легкої їзди і хороших доріг! ;)
    Чесно, аж з'явилося натхнення писати більше про свій досвід, коли взнав, що він таки комусь може згодитися :)

    ВідповістиВидалити