середу, 16 грудня 2009 р.

Don't hesitate to ask!

Я вже майже місяць тут. І вже починаю вивчати американські традиції і правила життя. Нещодавно освоїв нове дуже важливе правило: Don't hesitate to ask! По нашому: Не соромся запитати!
Працює воно так. Якщо хочеш, щоб тобі зробили якусь знижку або виключення з правила для тебе, просто запитай. Навіть якщо про це ніде не написано і так виглядає, що це неможливо, все одно - запитай! Якщо від тебе вимагають щось зробити, то запитай: а чи можна цього не робити? Виглядає дивно, але працює! У нас це називають "прикинутися шлангом". А працює така схема тому, що тут у Штатах все стандартизовано і перш за все до тебе застосовують стандартну схему - так швидше. Але практично всюди при потребі готові піти на зустріч і розглянути клієнта в індивідуальному порядку. Тому треба знати і користуватися цим правом.

Перейдемо до конкретних прикладів.
Приклад 1.
Вчора ввечері до мене звернулася представник компанії, яка на замовлення Facebook-у виконує перевірку моїх даних (освіта, попередня робота). В листі було написано щось типу такого:
Я повинен надіслати:
- документ А;
- контакти особи, яка може підтвердити правдивість документу А;
- заповнену і підписану форму Б;
- документ В.

Моя відповідь була приблизно такою:
Надсилаю вам документ А. Я навіть не знаю, хто б міг бути відповідальним за те, щоб підтвердити правдивість документу А, тому навіть не знаю, що вам відповісти. Але якщо вам дуже потрібно, то я можу спробувати вияснити хто б це мав бути. Щодо форми Б, то мені здається, що я вже її заповнював у вас на сайті і ставив електронний підпис. Але якщо вам треба, щоб я її заповнив ще раз і підписав вручну, то повідомте мене, я це зроблю і надішлю її вам. А от документ В, нажаль, я залишив в Україні. Надіюся він не є необхідним, бо мені буде дуже важко його дістати. (авт. І в кінці чарівна фраза:) Напишіть мені, якщо вам потрібно буде ще щось, я буду радий вам допомогти.

Після цього я отримав відповідь з подякою за співпрацю і з інформацією про те, що поки що більше ніякої додаткової інформації від мене не потрібно.

Приклад 2.
Поніс вчора в банк чек, щоб покласти на рахунок. До того знав, що гроші з чеку на мій рахунок поступлять аж через тиждень, бо я новий клієнт і мої чеки довго перевіряють. Крім того, чек був виписаний завтрашнім числом, тобто це ще плюс 1 день до терміну очікування.
Так от, приходжу я в банк, даю чек. Відразу питаю, коли гроші будуть доступні. Мені, звісно, кажуть, що чек почнуть обробляти завтра, бо він виписаний на завтра. А оскільки я новий клієнт, то чек будуть перевіряти і гроші на рахунок надійдуть аж в суботу.
Я питаю: а можна якось зробити це швидше? Все таки Різдво (американське) на носі...
Мені відповідають: Ну я зараз запитаю...
Пішла касирка до голови відділення, через кілька секунд повертається і каже: Ну я завтра починаю працювати о 8-ій, відразу введу ваш чек і в той же день гроші будуть доступні.
Так і сталося. На наступний день в обід гроші вже були на рахунку :)

Висновок: Не соромтеся запитати, товариші! :)

2 коментарі: